webáruház készítés sokszor nem tűnik olyan bonyolult feladatnak, ám amikor nagy lendülettel belevetjük magunkat a tervezésbe, akkor hamar szembesülünk a valósággal. A webáruház készítés első lépése választ adni arra a kérdésre, hogy mi célból kerül létrehozásra az oldal. Vannak ugyanis olyan weboldalak, amelyek funkciója a tájékoztatás, hogy az érdeklődők információt szerezhessenek adott termékekről, szolgáltatásokról. Ez esetben a weblapot elsősorban azzal a céllal hozzák létre a készítők, hogy lehetővé tegyék a kapcsolatfelvételt. A termékértékesítéssel foglalkozó vállalkozók az online eladás céljából hozzák létre a weboldalukat, és lényegében ezeket nevezzük webáruházaknak. A webáruház készítésnek fontos szempontja a kinézet, vagyis a látogatók elsőként a weboldal kinézetével szembesülnek. Egyes kutatások szerint az emberek 42%-a a design alapján alkot véleményt a webáruházról. Ha nem megfelelő az elrendezés, ha rossz a felépítés, ha nincs logika a struktúrában, ha zavaró a színkombináció, ha túl sok vagy túl kevés a képi anyag, akkor nagy esélye van annak, hogy az érdeklődők a vissza gombra kattintva sietősen elhagyják az oldalt. Az egyik legfontosabb dolog, amit meg kell érteni, az az, hogy az emberek mindent szeretnek, ami valamilyen oknál foga ismerős a számukra, de ha valami nem mutat számukra egy kis újdonságot, akkor azt unalmasnak találják, a túlságosan ismeretlen pedig egyenesen rémisztően hat rájuk. Ezt az egyszerű emberi jellemzőt a webáruház készítés során és a weboldal kinézetének megtervezése során is érdemes figyelembe venni.